5 sfaturi pentru a-ti imbunatati sistemul imunitar in mod natural

Category:

Imbunatatirea sistemului imunitar poate face diferenta dintre infectiile frecvente si o viata robusta fara semne de boala. Totul se reduce la o dieta sanatoasa bogata in antioxidanti si polifenoli, o doza generoasa de probiotice si un somn bun. Terapiile alternative, presopunctura, masajul Ayurvedic sau remediile din plante, cum ar fi ashwagandha, au, de asemenea, foarte mult de oferit.

Este greu sa stam departe de boli intr-un mediu poluat si plin de mancare procesata. Un stil de viata stresant care ne lasa putin timp pentru somn nu ajuta. Apoi mai sunt si obiceiurile sedentare comune cum ar fi statul in fata calculatorului la munca sau uitatul la televizor acasa. Impreuna, acesti factori contribuie la deteriorarea sistemului imunitar. Asadar, cum ne intoarcem pe drumul cel bun? Urmeaza acesti cativa pasi simpli pentru a-ti imbunatati sistemul imunitar.

1. Consuma alimente imunostimulatoare
Imunitatea ta depinde de ceea ce bei si mananci. Daca ai consumat mancare semipreparata procesata, chiar daca pretinde a fi fara zahar sau grasimi, va trebui sa reconsideri alegerea facuta. Trecerea la o dieta mai sanatoasa , bogata in alimente imunostimulatoare poate face diferenta. Lista de mai jos evidentiaza unele dintre cele mai puternice alimente de acest gen. Regula este sa vanezi produse bogate in polifenoli si antioxidanti, inclusiv vitamine. Polifenolii modeleaza si activeaza functiile si celulele imunitare. Antioxidantii previn inflamatiile (un mecanism guvernat de sistemul imunitar), luptandu-se cu deteriorarile masive.

  • * Go green: Bucura-te de legumele bogate in antioxidanti precum brocoli, spanac, dar si alte legume cu frunze verzi.
  • * Consuma fructe: Mananca fructe, cum ar fi rodiile si afinele pentru continutul lor de antioxidanti.
  • * Nu te teme de legumele mirositoare: Unele alimente ca ceapa si usturoiul pot fi usor incluse intr-o dieta pentru aroma lor. Acestea actioneaza ca prebiotice, echilibrand flora intestinala si ajutand imunitatea generala.
  • * Infrunta amarul: Chiar daca unele legume, cum ar fi pepenele amar (popular in regiunea tropicala din Caraibe) sau anghinarea, nu au un gust placut, ele contin compusi fenolici, catechine, acid galic si acid cafeic. Acestia sunt antioxidanti puternici. Aceasta leguma-fructa este antiinflamatoare si extrem de benefica pentru imunitatea ta. Varza Kale este un alt gust deosebit, dar aceasta leguma cu frunze verzi va poate imbunatati digestia si imunitatea generala.
  • * Bea ceai verde: Populara infuzie din Orient contine galat de epigalocatechina (EGCG), un polifenol care creste imunoreglarea celulelor T. Acest lucru imbunatateste functionarea si rezistenta sistemului tau imunitar

2. Alimenteaza-te cu probiotice
Foarte importante sunt probioticele gasite in iaurt si alimentele fermentate, precum muraturile sau smantana. Chiar si pestele fermentat, ouale sau carnea se incadreaza in aceasta categorie. Aceste alimente ajuta la sporirea bacteriilor „bune” care mentin intestinul sanatos. Aceasta este o modalitate eficienta de a-ti imbunatati functia imunitara si de a-ti proteja organismul impotriva microbilor straini, responsabili de boli si infectii. Tulpinile de Lactobacili din probiotice, deseori gasite in iaurt, imbunatatesc in special functionarea mucoasei intestinale. La randul sau, acest lucru ajuta la prevenirea bolilor care implica sistemul respirator, membrana mucoasa intestinala si tractul urogenital.

3. Dormi din plin

Dormi destul in fiecare noapte? O buna odihna joaca un rol important in construirea sistemului tau de aparare a organismului. In egala masura, cand nu dormi indeajuns de mult, corpul tau este foarte slabit. Dupa cum s-a dovedit intr-un studiu, persoanele care nu au dormit timp de 48 de ore au cunoscut o scadere in corpul lor a numarului de celule albe din sange, acest lucru reprezentând o slabire a sistemului imunitar. Prin urmare s-a ajuns la o aparare mai slaba impotriva infectiilor si atacurilor. Din fericire, acest lucru a fost reversibil si functia imuna a revenit la normal cand subiectii au trecut printr-un somn de recuperare.

Incearca din rasputeri sa obtii in mod regulat, suficient somn. Planifica-ti o rutina de noapte cu muzica linistitoare si lapte cald relaxant. Dormi intr-o camera intunecata , la aceeasi ora , in fiecare zi. Corpul tau are nevoie de un ritm si un model de urmat, asa ca nu te abate prea tare de la plan. In general, ar trebui sa optezi pentru cel putin 7 pana la 9 ore de somn in fiecare noapte. In cazul in care te vei priva de somn, vei sfarsi prin a fi stresat, dezorientat, somnoros, si mai putin eficient in ziua urmatoare.

O echipă de oameni de știință de la Școala de Medicină din cadrul Universității Washington susține că somnul este una dintre cele mai eficiente măsuri de medicină preventivă. Poti citi mai multe despre un studiu legat de ce se întâmplă cu organismul uman când e privat de somn, intr-un articol prezentat recent pe Digi24

4. Capata obiceiuri sanatoase

Potrivit unei publicatii Harvard despre sanatate, pentru a-ti construi imunitatea,anumite obiceiuri sanatoase pot face minuni asupra acesteia.

  • Fa exercitii in mod regulat, tine-ti tensiunea arteriala sub control si mentine o greutate sanatoasa.
  • Daca sunteti fumator, renuntarea la fumat poate fi o idee bune. Acest lucru iti poate ajuta semnificativ sistemul imunitar , reducand susceptibilitatea la boli respiratorii.
  • Pentru cei care consuma alcool, bucurati-va de bautura ocazional, dar nu faceti un obicei din asta. Consumul excesiv poate slabi sistemul imunitar. Cercetarile au aratat ca, alcoolismul te face mai sensibil la anumite boli, cum ar fi pneumonia si tuberculoza.
  • Fa-ti un obicei din a te spala pe maini. Acest lucru le va pastra fara germeni si vă va ajuta sa evitati infectiile. Mainile tale pot fi cauza principala a obținerii infectiilor cauzate de bacterii si microbi. Dupa cum explica si Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor, deseori ne atingem inconstient gura, nasul si ochii de mai multe ori pe zi. Acest lucru poate transfera cu usurinta  germenii de pe maini in corp. Daca gatiti sau serviti mancare, germenii ar putea trece pe produsele alimentare. In egala masura, acest lucru se poate intampla cand atingeti carnea cruda, iar aceasta nu este spalata corespunzator. Bacteriile si germenii care se aflau in carnea negatita, trec pe mainile tale si pot intra in organism prin intermediul ochilor, gurii sau nasului.
  • Tinerea sub control a nivelului de stres poate, de asemena sa va ajute. Cercetatorii au constatat ca organismul poate suferi modificări imune induse de stres. Pentru persoanele in varsta si cele cu sistemul imunitar compromis, acest lucru poate duce la schimbari negative de lunga durata. Sistemul imunitar devine inflexibil si dezechilibrat, crescand riscul de complicatii sau probleme in cazul unei infectii sau boli.

Nu in ultimul rand, setati mementou-uri pentru un control complet de sanatate din cand in cand. In functie de varsta si de stadiul de viata, acest lucru va varia in frecventa (anual sau altfel) .

5. Apeleaza la terapiile alternative

Ayurveda si alte practici alternative au scopul de a imbunatati starea generala prin restabilirea hormonilor si intarirea imunitatii. Ca rezultat, infectiile stau departe.

Anumite remedii din plante care pot imbunatatii imunitatea sunt de asemenea recunoscute pentru tratatrea cu succes a altor afectiuni. Ashwagandha este recunoscuta ca ajuta corpul sa lupte impotriva infectiei. Aceasta planta reduce inflamatia si protejeaza corpul prin sporitea capacitatii celulelor sistemului imunitar de a combate microbii. In plus, turmericul este un puternic antiinflamaror si ajuta functia sistemului imunitar.

Anumite puncte de acupunctura si presopunctura pot avea efecte de imbunatatire a imunitatii. Dupa cum au raportat cercetatorii, aplicarea acestor metode poate ajuta la boli, cum ar fi boala Crohn, colita ulceroasa si sepsisul.

Surse suplimentare de informare: http://www.curejoy.com/content/boost-your-immune-system-naturally/