Alternarea semintelor crude

Category:

Nu citim prea des despre felul în care mâncarea ajută la corectarea dezechilibrelor hormonale. De fapt, când auzim exprimarea „probleme hormonale”, suntem condiționați să ne gândim la soluții ce nu depășesc bariera pilulelor anticoncepționale, cremelor hormonale și a tabletelor.

Venind în sprijinul vechii mantre că „alimentele sunt medicamente”, acest articol prezintă cum semințele simple pot ajuta la reglarea și susținerea ciclului menstrual.

Tehnica se numește „alternarea semințelor”, și poate fi utilizată pentru a crește nivelul estrogenului în prima parte a ciclului și a crește nivelul progesteronului în ce-a de-a doua parte.

Pentru cine este această tehnică?

Tehnica poate fi utilizată de către oricine experimentează ciclu menstrual neregulat, debit mare, sindrom pre-menstrual accentuat, chiar și de către femei aflate la pre-menopauză și menopauză.

Tehnica descrisă mai jos se bazează pe un ciclu de 30 de zile.

Sursa foto: https://www.hormonesbalance.com/articles/how-to-use-seed-rotation-to-rebalance-your-menstrual-cycle/

Ce semințe ar trebui utilizate în ce secțiune a ciclului?

Femeile aflate la pre-menopauză și menopauză pot începe în orice zi, și schimba semințele la fiecare două săptămâni.

Femeile la pre-menopauză ce au încă menstruație pot avea nevoi diferite: Din ziua întâi până în ziua a 15-a (sau mijlocul ciclului), este nevoie de mai mult estrogen pentru a îngroșa endometrul (peretele uterin). Aceasta se numește faza foliculară. Semințele precum inul și semințele de dovleac, o lingură din fiecare pe zi,  poate crește în mod natural nivelul estrogenului.

Din a 15-a zi până în a 30-a zi, sau în a doua parte a ciclului (cunoscută de asemenea ca faza luteală), corpul luteal începe să elibereze progesteron. Hormonul sexului va ajuta la întărirea pereților uterini și îl pregătește pentru implantare.

S-a arătat cum conținutul crescut de zinc din semințele de susan precum și vitamina E din semințele de floarea soarelui stimulează producția de progesteron (a se vedea referințele de mai jos). Prin adăugarea zilnică a unei linguri de semințe de susan și a unei linguri de semințe de floarea soarelui in faza luteală, putem sprijini organismul în mod natural să producă mai mult progesteron, un hormon al sexului pe care multe femei îl experimentează la niveluri scăzute.

Cum rămâne cu femeile care nu au menstruație sau care sunt la menopauză sau chiar post-menopauză?

Dacă nu ai ciclu, fie pentru că nu ai menstruație sau fiindcă ai intrat la pre-menopauză, menopauză și te afli în perioada de post-menopauză, te poate ajuta alternarea semințelor.

Dacă te afli la pre-menopauză și nu ai ciclu, începe alternarea semințelor oricând dorești, și urmează 2 săptămâni din fiecare alternare a semințelor, prezentată în tabelul de mai jos.

Dacă ai intrat deja la menopauză, poți începe alternarea semințelor oricând dorești și să menții fiecare combinație de semințe (cum ar fi inul și semințele de dovleac) pentru una sau două săptămâni, apoi să treci la alta (cum sunt semințele de floarea soarelui și cele de susan).

Cum arată un ciclu echilibrat?

Desigur, să fie regulat este cel mai important factor, însă un ciclu echilibrat înseamnă mult mai mult decât atât. Mulți dintre noi suntem obișnuiți să ne simțim groaznic înainte de ciclu (unele femei se simt așa și în perioada de mijloc a ciclului sau în timpul ovulației), încât presupunem că este ceva normal. Dar nu este.

Cantitatea ridicată de estrogen (sau metaboliții de estrogen) poate provoca sensibilitate a sânilor, schimbări de dispoziție, cădere a părului, creștere în greutate, fibrome, endometrite, chisturi mamare și ovariene, și chiar cancer mamar și ovarian.

Cantitatea scăzută de progesteron se poate manifesta în mod similar cu cele descrise mai sus, împreună cu sentimentul de anxietate, incapacitatea de a adormi sau de a rămâne adormit, precum și dureri de cap în timpul menstruației. Infertilitatea sau pierderile de sarcină poate avea de asemenea drept cauză niveluri scăzute de progesteron.

Reechilibrarea ciclului folosind o tehnică simplă bazată pe alimente, precum alternarea semințelor, poate ajuta la ameliorarea multor dintre simptome într-o perioadă de una-două luni.

La o femeie perfect sănătoasă, ciclul menstrual și producția de estrogen/progesteron va avea loc în mod natural, fără ajutor sau intervenție. Acest lucru, din păcate, nu este cazul multor femei în zilele noastre. Stresul excesiv duce la producerea excesivă de cortizon, toxicitatea din mediul înconjurător, dieta inadecvată, sensibilitățile alimentare, problemele digestive, precum și consumul crescut de cafea sau alcool pot contribui la cicluri neregulate sau dureroase, inclusiv infertilitatea.

Venind în sprijinul corpului cu alimente ce vor ajuta la producerea unei cantități suficiente de estrogen și progesteron nu este numai ușor și ieftin, ci și non-invaziv. Din acest motiv această formă de vindecare este preferată de către specialiștii ce lucrează cu alimentele pe post de medicamente – această metodă funcționează pur și simplu, în timp ce este prietenoasă cu corpul.

De ce să adaugi mai mult estrogen dietei tale?

Multe femei se îngrijorează că deja experimentează o dominație a estrogenului, așadar de ce să adauge mai mult estrogen sub forma unui fito-estrogen, cum este inul?

Pentru a se înțelege acest lucru pe deplin, trebuie mai întâi să stabilim că nu toate tipurile de estrogen sunt „rele”, și că cel ce tinde să fie în cantitate mare în estrogenul dominant la femei este estradiolul, cunoscut de asemenea ca E2. Nivelurile excesive de E2 au fost conectate la cancerul mamar și de prostată. Inul nu numai că inhibă producția de estradiol, dar și direcționează metaboliții de estradiol într-o direcție pozitivă prin producerea unui raport mai mare de metabolit protector, 2-hidroxi-estron versus dăunătorul 16-hidroxi-estron.

Modalități simple de a adăuga alternarea semințelor în dietă

Cel mai facil mod de a incorpora combinația de semințe este prin adăugarea:

  • În faza Foliculară: adăugarea UNEI linguri de in proaspăt măcinat (a nu se utiliza inul pre-măcinat, are potență redusă) și O lingură cu semințe de dovleac. Le puteți adăuga în salate, smoothie-uri sau pur și simplu înmuiate în apă.
  • În faza Luteală: adăugarea UNEI linguri de semințe de in și a UNEI linguri de semințe de floarea soarelui. Le puteți adăuga în salate, smoothie-uri sau înmuiate în apă.

Femeile în pre-menopauză și menopauză: Începeți în orice zi și faceți orice alternare a semințelor pentru 2 săptămâni.

Surse bibliografice:
https://www.hormonesbalance.com/articles/how-to-use-seed-rotation-to-rebalance-your-menstrual-cycle/
“Zinc-induced changes in the progesterone binding properties of the human endometrium,” European Society of Endocrinology
“Effect of dl-α-tocopherol acetate on progesterone metabolism,” Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism
“Effect of dietary components, including lignans and phytoestrogens, on enterohepatic circulation and liver metabolism of estrogens and on sex hormone binding globulin (SHBG),” Journal of Steroid Biochemistry
“Effects of phytoestrogen extracts isolated from pumpkin seeds on estradiol production and ER/PR expression in breast cancer and trophoblast tumor cells,” Nutrition and Cancer, Taylor Francis Group.
“Phytoestrogens: the “natural” selective estrogen receptor modulators?” European Journal of Gynecology and Reproductive Biology