Ce ne impiedica sa slabim (partea I)

Category:

Ai spus si tu vreodata asa ceva?

-Fac totul corect si tot nu reusesc sa slabesc!

-Nu voi mai arata niciodata bine.

-Corpul meu a luat-o razna! Cat de mult o sa ma ingras?

-Ce e in neregula cu mine?!

Acestea sunt cateva afirmatii des intalnite laprieteni sau cunostinte, iar raspunsul de cele mai multe ori este: „Nu esti tu de vina. Hormonii tai sunt de vina.”

Desi capitolul hormonilor este destul de vast si de complex, exista patru, care daca nu sunt echilibrati, iti fac imposibil procesul de slabire. Vom vorbi in continuare despre ei, despre cum iti afecteaza greutatea si despre cum ii poti echilibra.

 #1  Prea putina adiponectina

 Adiponectina este hormonul care ii spune corpului tau sa arda grasime pe post de combustibil.

 Studiile au aratat urmatorul lucru: cu cat ai o cantitate mai mare din acest hormon in sange cu atat arzi mai multa grasime. Nivelele mici de adiponectina sunt asociate cu un risc mare de obezitate si cu incapacitatea de a topi grasimea si de a slabi.

Cu cat creste cantitatea de grasime, cu atat scade nivelul de adiponectina. Din aceasta cauza ni se pare greu inceputul oricarei diete, insa avem doua metode naturale pentru a creste adiponectina si a reaprinde focul care topeste grasimea:

– Mareste aportul de magneziu din surse vegetale (seminte, frunze verzi –spanac, kale, slata, patrunjel.

– Tine o perioada de post (negru) mai mare – o zi. Adica nu manca nimic o zi pe saptamana. Aceasta metoda, desi pare greu de realizat, functioneaza de minune cand vine vorba de slabit. Aceasta metoda se mai regaseste si sub denumirea de fasting, ce a dus la o avalansa de diete foarte la moda acum, bazate in principal pe acelasi principiu al pauzei alimentare.

#2  Prea multa gherlinaControlul aportului alimentar

Gherlina mai este numita si „hormonul fericirii”. Cu cat ai mai multa gherlina in organism, cu atat ai manca mai mult. Daca te lupti cu poftele alimentare nesanatoase si nu reusesti sa te opresti din mancat dupa cina, probabil ai nivele mari de gherlina in organism.

Acest hormon actioneaza direct asupra centrului foamei din creierul tau, activand raspunsul –recompensa la alimentele dulci si grase. Astfel creste si cantitatea de mancare la cele mai neportvite ore (noaptea) care duce la ingrasare.

Poti face un lucru incepand chiar din seara asta pentru a-ti diminua nivelul de gherlina si pentru a te simti mai satisfacut: dormi mai mult. Testele au aratat ca un numar mic de ore de somn creste cantitatea de gherlina si duce la ingrasare.

Majoritatea adultilor au nevoie de 8 ore de somn (daca nu chiar 9). Si NU!… pacalirea organismului dimineata cu o cana mare de cafea sau o bautura energizanta nu te va ajuta sa slabesti. Dimpotriva!

Acordati-va acest cadou: somnul!

In urmatorul articol discutam despre insulina si cortizol. Vezi despre ce este vorba.

Surse suplimentare de informare:
www.creatordesilueta.ro/inspiratie
http://www.saragottfriedmd.com