Ce ne impiedica sa slabim (partea II)

Category:

Asa cum spuneInsulinaam intr-un articol anterior, vom continua sa explicam cum anumiti hormoni iti afecteaza greutatea si despre cum ii poti echilibra.

#3  Dezechilibrul insulinei


Daca te confrunti cu probleme de greutate, sunt mari sanse sa ai nivele dezechilibrate de insulina, datorate excesului zahar in sange. 
Chiar daca nu ai diabet, nu este exclus ca insulina (sau regulatorul de glucoza) sa fie ineficienta in a diminua cantitatea de zahar din sange.

Rezultatul este ca, in loc sa folosesti surplusul de zahar ca sa iti alimentezi tesuturile musculare sau pentru energie, cea mai mare parte a carbohidratilor sunt transformati in grasime. Daca ai rezistenta la insulina este practic imposibil sa slabesti. Acestea fiind spuse, iti prezint o solutie simpla pentru a rezolva problema glucozei – pe care o gasesti in dulapul din bucatarie.

Un studiu recent a demonstrat ca doua linguri de otet de mere (bio) luate inainte de o masa bogata in carbohidrati reduce glucoza din sange pentru cei care au rezistenta la insulina (acel dezechilibru mentionat mai sus). Otetul de mere functioneaza la fel de bine precum pastilele de reglarea glicemiei.

#4  Nivel mare de cortizolCortizolul

Corpul nostru produce cortizol ca raspuns la stres si te pregateste pentru lupta. Acest lucru este extrem de folositor intr-o situatie periculoasa, cum ar fi atacul unui urs in padure. Totusi, datorita stresului constant la care suntem supusi zi de zi, nivelele de cortizol sunt la cote alarmante, mult peste nivelul normal la care suntem facuti sa functionam.

Rezultatul se vede in talie. Excesul de cortizol creste poftele pentru dulciuri si carbohidrati, care poate duce la mancat compulsiv si foame constanta. Mai mult, cortizolul ii spune corpului tau sa foloseasca tesut muscular pentru energie, care este cel mai rau lucru care ti se poate intampla cand incerci sa slabesti. Cu cati mai putini muschi ai, cu atat metabolismul este mai lent si te vei ingrasa.

De asemenea, cortizolul determina corpul sa depoziteze grasime in zona abdominala. Mergand mai departe, cu cat ai mai multa grasime abdominala, cu atat produci mai mult cortizol ca raspuns la stress, care cauzeaza si mai multa grasime abdominala.

Studiile au arata clar legatura dintre cortizol si depresie atat la adulti cat si la copii. Stim cu totii ca atunci cand suntem deprimati mancam mai mult.

Uite cum sa rupi acest cerc vicios al cortizolului. In primul rand, redu sau elimina cafeaua. Cafeaua creste nivelul de cortizol la oamenii care lucreaza deja in conditii de stres. Apoi introdu exercitii fizice in programul tau saptamanal. Chiar si plimbarile mai lungi pot face minuni cu cortizolul. Exercitiile de respiratie sunt extrem de eficiente pentru o sanatate de fier. Inspira adanc, tine 4 secunde, apoi expira tot aerul pe gura. Fa pauza 2 secunde apoi reia exercitiu de 8 ori. Iti vei reseta instant raspunsul corpului la stres. Este atat de simplu.

Surse suplimentare de informare:
www.creatordesilueta.ro/inspiratie
http://www.saragottfriedmd.com