Cum sa mancam corect?

Category: ,

cum sa mancam corect

Nu exista o reteta standard, general valabila pentru oricare dintre noi, dar din studiile noastre, am sintetizat cateva idei, familiare, foarte usor de pus in practica si cu rezultate vizibile in scurt timp.

Toate procesele si functiile corpului nostru se afla intr-o perfecta armonie si ordine de functionare , cu singurul scop de a ne fi bine.

Avem un ritm natural intern ce reglementeaza functiile celulare si procesele fiziologice. Aceste cicluri ritmice actioneaza ca un ceas ce dicteaza corpului nostru cand si cum sa faca aproape orice – sa pofteasca mancare, sa fie insetat, sa genereze energie, sa stea treaz, sa adoarma, cum sa reglementeze starea de spirit, sa mentina temperatura corpului si multe altele. Ritmurile naturale ale corpului nostru sunt conectate la ciclurile naturale de lumina si intuneric si sunt influentate de acestea.

Cand sa mancam?3 mese

Recomandarea noastra este sa ne limitam la 3 mese pe zi, fara gustari.

Incearca pe cat posibil, sa mananci intr-un interval de timp de 8-12 ore, lasand o pauza alimentara de 12-14 ore, pe parcursul unei zile.

Ce sa mancam?

Mananca produse integrale, nerafinate, neprocesate si evita:

  • Carbohidrati rafinati (faina alba, zahar)
  • Uleiuri rafinate (uleiurile vegetale, cu exceptia celui de masline)
  • Carnea procesata (mezeluri, conserve)
  • Indulcitorii artificiali.

Consuma carbohidrati bogati in fibre, ce regleaza secretia insulinei.

Alege alimente simple si naturale, in combinatii potrivite.

Cum sa mancam?

De exemplu, incepe orice masa cu o salata mare de sezon (nutrienti si fibre cu digestie rapida). Apoi alege intre produsele animale SAU carbohidrati complexi (faina, malai, cartofi, orez, naut etc), cu digestie prelungita. Astfel beneficiezi de maximul de nutrienti si optimizezi procesul digestiv.

Bea apa din plin! Apa curăță corpul, energizează și activează organele interne. Cel mai potrivit moment pentru a incepe sa bei apa este dimineata pe stomacul gol. Recomandarea generală este să consumi 2l de apă (nu de lichide), zilnic.