De ce ne ingrasam?

Category:

de ce ne ingrasam

Avem de toate, dar suferim de foame. Adica, mancarea este din abundenta, dar noi ducem lipsa de hrana. Azi mancam produse artificiale, care arata bine, miroas bine, sunt atragatoare, si au un termen de valabilitate mare. Reclamele acestor produse iti promit ca vei fi mai frumos, mai fericit, mai popular, dar rezultatul va fi invers. Vrem sa aratam bine, sa fim slabi, dar uitam ca acest lucru este posibil din interior la exterior.


insulina Insulina
, produsa de pancreas, este cel mai important hormon in metabolizarea glucidelor. Cand nivelul de glucoza in sange este marit, pancreasul trebuie sa produca mai multa insulina pentru a-l normaliza. Insulina permite zaharului (glucozei) din alimente sa intre in celule și il transforma apoi în energie, sub forma de glicogen sau grasime. Daca nu am avea insulina, zaharul ar ramane in sange, iar celulele ar muri de foame.

Dintre toate alimentele, principalii stimulatori ai secretiei de insulina sunt faina alba si zaharul.

Fibrele atenueaza secretia de insulina.

Zaharul, odata intrat in corp se transforma in glucoza, care este folosita de celule pentru producerea de energie. Cea mai periculoasa caracteristica a lui este aceea ca da dependenta si consumul lui ne provoaca o serie de deservicii printre care cresterea colesterolului total, trigliceridele si colesterolul rau, si scaderea colesterolul bun, imbatraneste organismul prematur (datorita nivelului crescut de insulina), afecteaza activitatea normala a hormonilor, atat la femei, cat si la barbati.

Evită sucurile carbogazoase, băuturile alcoolice, prăjiturile, biscuiţii şi produsele tip patiserie care conţin zahăr adăugat, acesta fiind tipul de zahăr pe care ar trebui să îl evităm, spre deosebire de cel care se găseşte în mod natural în fructe proaspete.

Carbohidratii rafinati (faina, zaharul, orezul alb etc) pot creste nivelul de cortizol, pot reduce hormonii sexuali (cum ar fi testosteronul) si pot mari stresul. Daca excluzi astfel de produse nesanatoase din dieta ta, nivelul leptinei se va imbunatati considerabil.
Produsele cu continut mic de amidon (legume, leguminoase), cele cu proteine curate si alimentele in stare naturala, adaugate in sucuri, smoothie, salate, ajuta la eliminarea simtomelor ca: greutate nejustificata, ‘colacei’ in jurul taliei, oboseala, probleme cu somnul, afectiuni ale pielii, sau altele.