Grasimile care te ajuta sa slabesti

Category: ,

Afla care grasimi te ajuta sa slabesti

Suna contradictoriu, dar consumul anumitor grasimi te pot ajuta sa scapi de kilogramele in plus. Conditia este sa stii ce faci. In continuare prezentam subiectul pe larg.

Grasimile si colesterolul sunt caramizile din care sunt alcatuiti hormonii cheie din corpul nostru (hormonii tiroidieni, estrogenul, testosteronul si cortizolul). De obicei, cand totalul grasimilor este mai mic de 15% din totalul caloriilor, productia acestor hormoni are de suferit. Asta are consecinte negative asupra multor aspecte, de la arderea grasimilor si construirea muschilor, pana la feritilitate si starea de spirit. Aportul insuficient de grasimi impiedica absorbtia vitaminelor lipo-solibile (A, D, E si K), toate avand un rol biologic foarte important.

Trecand in extrema cealalta, consumul de grasimi insumand peste 40% din totalul caloriilor, afecteaza ceilalti macronutrienti. Aportul mare de lipide poate duce la cresterea in greutate, in special la persoanele care nu sunt obisnuite cu diete bogate in grasimi.

Recomandarea oficiala a Asociatiei Dietetice Americane este sa consumam intre 20% si 35% grasimi din totalul caloriilor. Un alt avantaj al consumului corespunzator de grasimi sanatoase este ca acestea ofera o senzatie prelungita de satietate prin activarea anumitor hormoni la nivelul intestinelor si prin incetinirea digestiei. De asemenea grasimile incetinesc eliberarea nutrientilor in intestinul subtire, ajutand astfel la stabilizarea glicemiei si metabolizarea sanatoasa a glucozei.

Alegerea corecta a grasimilor sanatoase

Anumite tipuri de grasimi ajuta mai mult la slabire decat altele. O dieta bogata in acizi grasi mononesaturati si polinesaturati, cum ar fi avocado, nuci si peste, poate reduce semnificativ rezistenta la insulina. Iar rezistenta la insulina reprezinta un factor de risc major pentri diabetul de tip 2 si este asociata cu obezitatea si tensiunea arteriala ridicata.

Acizii grasi Omega-3 sunt grasimi polinesaturate gasite in peste, seminte de in, seminte de chia, si nuci romanesti. Acizii Omega-3 intaresc efectele benefice asupra sanatatii pe care le are sportul, si reduc poftele alimentare, ajutandu-te sa slabesti.

Evita grasimile trans! Gasite in mancarea procesata care contine uleiuri partial hidrogenate, grasimile trans reprezinta un risc important pentru bolile cardio-vasculare. Consuma cu moderatie si grasimile saturate, deoarece daca nu sunt asociate cu grasimi mononesaturate si Omega-3, incetinesc procesul de slabire.

In timp ce grasimile trans trebuie evitate cu desavarsire, avem nevoie de o cantitate mica de grasimi saturate pentru echilibrul hormonal, transmiterea inter-celulara, si functionarea buna a sistemului imunitar. Anumite grasimi saturate, cum e uleiul de cocos, sunt bogate in trigliceride cu catena medie, care pot creste oxidarea grasimilor si pot ajuta in management-ul greutatii. Alta surse de grasimi saturate, cum sunt galbenusurile si untul, sunt bogate in vitaminele lipo-solubile esentiale (A,D,E si K) .

Totusi, conform ultimilor studii si cercetari facute de cele mai mari autoritati in domeniul sanatatii (Scoala de Sanatate Harvard si Asociatia Dietetica Americana), grasimile saturate ar trebui sa reprezinte numai 10% din totalul caloriilor.

Hai sa recapitulam pe scurt

Grasimile mononesaturate sunt: maslinele si uleiul de masline, ulei de rapita, avocado si uleiul de avocado, migdale, nuci de macadamia si alte nuci, seminte de susan si de dovleac, etc.

Grasimile polinesaturate (inclusiv acizii grasi esentiali Omega-3): somon, macrou, hering, seminte de in macinate si uleiul de in, seminte de chia, nucile romanesti si uleiul de nuci, etc.

Grasimi saturate (limitate la 10% din totalul caloriilor): nuca de cocos si uleiul de cocos, ulei de palmier, unt si ghee, galbenusuri, carnea rosie de la animale hranite cu iarba, puiul crescut free-ranged si lactatele cu grasime.

Surse suplimentare de informare: http://www.bodybuilding.com/content/learn-which-dietary-fats-can-actually-help-you-lose-fat.html?searchTerm=the%20fats