Nutritia optima este medicamentul de maine

Category:

Dr. Linus Pauling este cel care a afirmat ca „Nutritia optima este medicamentul de maine”, iar noi ii dam dreptate.

Exista cateva lucruri simple de care putem sa tinem cont, pentru a ne imbunatati starea de bine.

Apa. Cel mai potrivit moment pentru a incepe sa bem apa, este dimineata pe stomacul gol. Aceasta ne va curata corpul, ne va energiza si va incepe procesul de activare a organelor interne.

Fructele se mananca de asemenea dimineat,a, pe stomacul gol, reprezentand micul-dejun ideal. Fructele sau smoothie-urile din fructe cu superalimente contin fibre solubile, care se comporta ca niste bureti in interiorul corpului si care spala peretii interni, absorb toxinele si colesterolul (da, colesterolul in exces). In plus, fructele vin la pachet cu energie, enzime, fibre solubile, incarcatura electrica, vitamine si minerale.

DIMINEATA + FRUCTE = IUBIRE

Sanatatea incepe din interior, pentru ca tot ce manancam ajunge acolo si se extrage cu ajutorul bacteriilor bune. Avem de 10 ori mai multe bacterii intestinale in corpul nostru decat celule umane. Daca lipsesc aceste bacterii bune, digestia are de suferit, iar efectele sunt vizibile pe termen lung.

Fibrele. Stim sigur ca un consum adecvat de fibre reduce nivelul de cortizol, stabilizeaza insulina si glicemia, si scade estrogenul rau (care poate reduce riscul de cancer la san). Alege sa consumi alimente bogate in fibre cu sunt legumele, fructele, semintele de chia, semintele de in, si chiar si suplimente cu fibre.

Grasimile.  Corpul uman nu este facut sa consume uleiuri vegetale polisaturate, modificate chimic si bogate in acizi grasi Omega-6 (margarina, ulei de floarea soarelui, ulei de arahide, ulei de soia).  Grasimile din corpul nostru sunt 97% saturate si monosaturate, numai 3% fiind grasimi polisaturate. Jumatate in cele 3 procente de grasimi polisaturate sunt acizi grasi Omega-3. Raportul Omega-6 la Omega-3 trebuie sa fie 2:1 sau 3:1, dar in zilele noastre el este chiar si 20:1. Acest lucru provoaca o serie de afectiuni, procese inflamatorii si in cele din urma boli grave. Corpul foloseste ce materiale ii dam pentru a construi si repara celulele si pentru producerea de hormoni.

Grasimile sanatoase, naturale, saturate si monosaturate sunt obtinute prin presare: ulei de masline (de buna calitate, in sticla inchisa la culoare), ulei de cocos, unt de cacao, sau grasimile animale (untura, unt) – provenite din surse sanatoase. La fel de indicat este si pestele bogat in Omega-3.

Cafeaua. Gustul cafelei cu lapte si zahar poate fi irezistibil pentru multe persoane, dar prea multa cafea (2 sau 3 cesti pe zi) poate provoca haos la nivelul sistemului endocrin, in special daca este asociata cu alte elemente perturbatoare de hormoni, cum ar fi sarcina, nivele mari de toxine, cantitati mici de grasimi sanatoase sau stres.

Alege cafeaua verde, ceaiurile, sucurile din fructe proaspete sau cele din iarba de grau, smoothie-urile cu superalimente pentru o explozie de energie.

Alimentele procesate. Carbohidratii rafinati (faina, zaharul, orezul alb etc) pot creste nivelul de cortizol, pot reduce hormonii sexuali (cum ar fi testosteronul) si pot mari stresul. Daca excluzi astfel de produse nesanatoase din dieta ta, nivelul leptinei se va imbunatati considerabil.

Produsele cu continut mic de amidon (legume, leguminoase), cele cu proteine curate si alimentele in stare naturala, adaugate in sucuri, smoothie, salate, ajuta la eliminarea simtomelor ca: greutate nejustificata, ‘colacei’ in jurul taliei, oboseala, probleme cu somnul, afectiuni ale pielii, sau altele.

Nu trata simptomele, ci cauza lor!