O alimentatie echilibrata

Category:

Alimentatie sanatoasa

Alimentatia echilibrata este cea care asigura aportul nutritiv corespunzator consumului realizat de organism si este factorul esenţial în menţinerea unei stări de bine si implicit de sanatate. A mânca echilibrat înseamnă a mânca variat, din toate grupele de alimente: legume si fructe, cereale, proteine, grasimi si chiar dulciuri, (daca profitam de aceasta ocazie pentru a introduce in organism nutrienti de calitate).

Recomandarea noastra, bazata pe parcurgerea a nenumarate surse si studii, este ca zilnic sa includem in alimentatia noastra:

legume fructeFructele  contin fibre solubile, care se comporta ca niste bureti si absorb toxinele si colesterolul (da, colesterolul in exces). Si vin la pachet cu energie, enzime, incarcatura electrica, vitamine si minerale. Dimineata, pe stomacul gol, reprezintă micul-dejun ideal. Fibrele atenueaza cresterea nivelului insulinei.

Legumele. Legumele sunt si ele bogate in fibre, iar un consum adecvat de fibre reduce nivelul de cortizol, stabilizeaza insulina si glicemia, si scade estrogenul rau (care poate reduce riscul de cancer la san). Combina-le, joaca-te cu gusturile si texturile lor si consuma salate cat mai colorate.

O alimentaţie echilibrată trebuie să includă şi grăsimi, dar este foarte important să fim atenţi la cantitatea şi la tipul de grăsimi pe care le includem în meniu.

Corpul uman nu este facut sa consume uleiuri vegetale polisaturate, modificate chigrasimimic si bogate in acizi grasi Omega-6 (margarina, ulei de floarea soarelui, ulei de arahide, ulei de soia).  Ele provoaca o serie de afectiuni
, procese inflamatorii si in cele din urma boli grave.

Grasimile sanatoase, naturale, saturate si monosaturate sunt obtinute prin presare: ulei de masline (de buna
calitate, in sticla inchisa la culoare), ulei de cocos, unt de cacao, sau grasimile animale (untura, unt) – provenite din surse sanatoase. Pestele gras este bogat in grăsimi nesaturate Omega 3 si protejează organismul de boli cardiace.

Apa curăță corpul, energizează și activează organele interne. Cel mai potrivit moment pentru a incepe sa bei apa este dimineata pe stomacul gol. Recomandarea generală este să consumi 2l de apă (nu de lichide), zilnic.