Ritmul de hranire

Category: , ,

Totul in Natura are un loc bine stabilit si un rol clar definit. Nu este nimic la intamplare. La fel se intampla si in corpul nostru. Toate procesele si functiile se afla intr-o perfecta armonie si ordine de functionare , cu singurul scop de a-ti fie tie bine.

Toate entitatile vii au ritmuri naturale interne ce reglementeaza functiile celulare si procesele fiziologice. Aceste cicluri ritmice actioneaza ca un tip de ceas care dicteaza corpurilor noastre cand si cum sa faca aproape orice – sa pofteasca mancare, sa fie insetate, sa genereze energie, sa stea treze, sa adoarma, cum sa reglementeze starea de spirit, sa mentina temperatura corpului si multe altele

Ritmurile naturale ale corpului nostru sunt conectate la ciclurile naturale de lumina si intuneric si sunt influentate de acestea. Ele se numesc cicluri circadiene. In continuare le vom analiza din punct de vedere al alimentatiei si al ordinii corecte a consumului de alimente.

Vom imparti aceste cicluri in 3 etape, adica cele 24 de ore vor fi impartite in 3 etape a 8 ore fiecare.

Prima etapa este detoxifierea; incepe de la ora 4:00 si tine pana la ora 12:00. Incepand dis-de-dimineata, cand noi inca dormim, corpul incepe sa faca ordine si curatenie. Ideal este sa ajutam corpul in acest proces pentru a vedea rezultatele. Cum il ajutam? Consumand cele mai potrivite alimente.

Incepi cu apa, din belsug, pe stomacul gol, imediat dupa ce te trezesti. Asa cum am explicat in articolul dedicat apei, aceasta te energizeaza, activeaza organelle interne si ajuta foarte mult la detoxifiere, la curatenie. Cea mai buna parte este ca setea se educa, adica pe masura ce bei mai multa apa, corpul tau iti va cere si va deveni un obicei lejer si extreme de benefic.

Apoi este randul fructelor, pentru ca vin cu fibrele lor solubile si actioneaza ca niste bureti, curatandu-ne. In plus fructele reprezinta sursa perfecta de vitamine, minerale si enzime. O alta optiune o reprezinta minunatele smoothie-uri cu superalimente care pastreaza fibrele din fructe si au un continut maxim de nutrienti.

A doua etapa este alimentarea; incepe la ora 12 si se termina la ora 20:00. In timpul zilei noi suntem activi, ocupati cu diverse activitati, iar organismul nostru este la fel de mobilizat pentru a-ti oferi energia necesara. Acum este intervalul in care digestia este foarte buna si absorbtia nutrientilor este maxima. Scopul principal este al corpului sa descompuna alimentele rapid, eficient si cu minim de energie consumata. Digestia este cel mai mare consumator de energie din corp. In functie de cat de „greu” este pranzul tau, vei pierde mai multa sau mai putina energie pentru a-l digera. Pentru a reduce comsumul de energie cu digestia si descompunerea alimentelor alege alimente simple si naturale, in combinatii potrivite. De exemplu alege intre produsele animale sau carbohidrati complecsi (faina, malai, cartofi, orez, naut etc), alaturi de o salata mare de sezon. Iar daca incepi cu salata beneficiezi de o cantitate mare de nutrienti si fibre cu timp scurt de digestie, ramanand apoi la alegerea ta daca mananci si „felul doi”.

Al treilea ciclu circadian este cuprins intre ora 20:00 si 04:00, si este caracterizat de vindecarea si reconstructia corpului. Reusita acestei etape depinde in cea mai mare masura de cina pe care tu o consumi. Daca va trebui sa digere toata noaptea, corpul tau nu va mai repara, nu va mai slabi sau insanatosi. Produsele de origine animala, cele prajite in ulei sau procesate au timpi mari de digestie , iar stomacul tau va fi nevoit sa lucreze toata noaptea. Iar daca repararea si vindecarea nu se intampla, dimineata te vei trezi obosit, balonat, fara vlaga si fara chef de viata. Solutia potrivita, din care toata lumea are de castigat (si tu, si stomacul tau, si silueta ta) este sa consumi seara produse vegetariene (crude sau gatite), care se digera in maxim 2 ore, pentru a dormi linistit si a te trezi plin de energie.