Tot ce vrei sa stii despre stilul raw-vegan (I)

Category: ,

Ce inseamna sa fi raw-vegan?

Raw –vegan insemna sa te simti atat de bine si de sanatos incat sa vrei sa imparti aceasta bucurie si cu altii. Cu totii stim cum e sa fi bolnav. Chiar acum poti sa fi in cautarea inspiratiei pentru un stil alimentar mai sanatos. Cea mai potrivita descriere a felului in care stilul raw-vegan te face sa te simti este ca vei dori sa te urci in varful muntelui si sa strigi cat poti de tare ‘ Sunt liber ! Am gasit fericirea’.

Care este dieta raw-vegana?

O dieta raw-vegana este alcatuita din alimente crude, proaspete, vii, neprocesate, de origina vegetala: fructe, legume, frunze verzi, nuci si seminte.

Toate dietele raw-vegane sunt la fel?

Nu, exista variante diferite ale acestui stil alimentar. O parte din ele recomanda obtinerea unui numar mare de calorii din grasimi, cu ajutorul nucilor, a semintelor si a unor cantitati mari de avocado. Aceasta varianta a dietei raw-vegane nu da rezultate bune in timp, deoarece prea multe grasimi, chiar si crude, pot cauza probleme de sanatate si alimentarea cu prea putini carbohidrati. O alta varianta presupune consumul mare de legume si zarzavaturi, dar ele nu asigura suficiente calorii. Prin urmare, varianta corecta a dietei raw-vegana presupune :

  • fructe, deoarece au multe calorii sanatoase,
  • salate, datorita continutului mare de minerale
  • nuci si seminte, bogate in grasimi, in cantitati mici.

Pot trai numai cu alimente crude?

Nu exista nici un element in carne, lactate, cereale sau leguminoase care sa nu se gaseasca in fructe, zarzavaturi, nuci si seminte; si chiar intr-o forma mai usor digerabila. Exista foarte multi nutrienti esentiali care se pot obtine doar din plante. Persoanele cu acest stil alimentar au o viata prospera, o sanatate de fier si inspiratie pe tot parcursul zilei.

Fructele, salatele si zarzavaturile contin cantitati insemnate de carbohidrati, dar si de proteine si grasimi, asigurand necesarul optim pentru o viata sanatoasa si plina de energie.

Care sunt beneficiile dietei raw vegane?

Primul beneficiu este protejarea corpului de reziduurile toxice pe care trebuie sa le curete pentru a isi pastra sanatatea. Apoi dieta raw elimina constipatia, iar timpul de eliminare se scurteaza la 24 ore sau mai putin, evitandu-se astfel acumularea toxinelor in colon. Majoritatea persoanelor care au o dieta standard elimina reziduurile la 72 de ore sau mai mult,  timp in care alimentele fermenteaza si putrezesc.

Ce este in neregula cu mancarea gatita?

Procesarea termica a alimentelor nu le ofera nici o valoare nutritionala, dimpotriva. Totusi exista cazuri in care, prin incalzirea mancarii, anumiti nutrienti sunt mai usor absorbiti, cum este licopenul din rosii. Dar, procedand asa, ignoram celelalte sute de nutrienti din acea rosie gatita, care sunt distrusi, si nu acordam increderea necesara corpului ca stie exact ce cantitate de licopen trebuie sa extraga din rosia cruda pentru o sanatate perfecta. Multe alimente care sunt procesate termic, nu ar fi bune la gust sau comestibile, cum ar fi carnea sau cerealele, trecand astfel de senzorii de aparare care in mod normal ar proteja corpul de substante nesanatoase sau nenaturale. Exista mai multe studii care arata ca, digerand mancare gatita, sistemul imunitar reactioneaza  la fel ca la agenti patogeni straini, cum ar fi bacterii, virusi sau ciuperci. Gatind mancarea se ard carbohidratii, grasimile devin cancerigene iar proteinele se denatureaza. Mai mult, aproape tot restul nutientilor sunt distrusi total sau partial, ramanand o mancare formata din calorii goale si gust bun.

Este greu sa treci de la mancarea gatita la cea raw?

Pentru a invata sa mananci raw-vegan este nevoie de timp, rabdare si efort. Desi exista un tipar al dietei raw-vegane corecte, majoritatea persoanelor considera ca e dificil sa reusesti din prima sa mananci 100% raw, fara ajutor de specialitate. Perioada de tranzitie difera de la o persoana la alta, deoarece papilele gustative sunt atat de obisnuite cu placerea oferita de sare, zahar si condimente. La inceput ne pot lipsi anumite gusturi excitante, dar apoi observam ca nu mai avem nevoie de ele. Partea buna este ca majoitatea oamenilor care adopta acest stil alimentar considera ca sanatatea si viata prospera merita orice efort.

Cum fac trecerea de la mancare gatita la mancare cruda?

Cel mai potrivit mod pentru a reusi este sa cresti treptat cantitatea de mancare cruda si sa renunti la cea gatita. De exemplu, poti inlocui cerealele si laptele de la micul dejun cu fructele de sezon. Apoi pranzul care in mod normal ar contine un sandwich sau cartofi cu carne, poate fi alcatuit dintr-un delicios smoothie din mai multe banane combinate cu diferite alte fructe, sau chiar frunze verzi. Cina poate incepe cu fructe, urmate de o salata mare alcatuita din diverse legume crude, pentru ca la urma sa ajungi la felul de mancare gatita, daca mai consideri necesar.

Surse suplimentare de informare: http://www.fullyraw.com/be-fullyraw/what-does-it-mean-to-be-fullyraw/