Tot ce vrei sa stii despre stilul raw-vegan (II)

Category:

Am inceput acum ceva timp un articol un pic mai amplu despre ce inseamna stilul raw-vegan. Continuam acum sa raspundem la intrebarile cel mai frecvent intalnite.

Cate fructe si legume ar trebui sa mananc?

La inceput, majoritatea persoanelor nu consuma suficiente alimente crude pentru a obtine mecesarul de calorii zilnice deoarece sunt obisnuite cu mancarea gatita, care e concentata. Trebuie sa mananci o cantitate mai mare de fructe si legume crude, deoarece acestea sunt mai sarace in calorii, dar mai bogate in apa si in fibre solubile. Fructele sunt cele mai bogate in calorii, in timp ce frunzele verzi nu. Asa ca, este indicat sa se consume mari cantitati de fructe si mari portii de salate. O dieta optima contine aproximativ 90-97% calorii provenite din fructe, 2-6% calorii din verdeturi si 1-8% calorii din legume, nuci si seminte.

Pot obtine suficiente substante nutritive din fructe si legume?

Vitaminele, mineralele, fitonutrientii, enzimele, co-enzimele, fibrele, apa, proteinele, carbohidratii si grasimile de cea mai buna catitate vin de la plante. Sunt pachete complete din punct de vedere nutritiv si ofera corpului tot ce ii trebuie pentru o functionare optima.

De unde iau proteinele?

Exista mai mult decat suficiente proteine in dieta raw pentru a acoperi necesarul zilnic, care este mai mic decat am crede.  Asta poate reprezenta un lucru surprinzator pentri cei care au fost invatati incorect ca au nevoie de cantitati mari de proteine pentru sanatate. De fapt, este exact invers : majoritatea oamenilor sufera de o supradoza de proteine care duce la constipatie si acumularea toxinelor in corp, ajungandu-se pana la cancer. In timp ce consumul ridicat de proteine este legat de multe afectiuni acide, nu exista nici macar un studiu care sa arate dezavantajele sub-proteinizarii. Pentru a regla aciditatea creata de excesul de proteine, corpul trebuie sa foloseasca mineralul alcalin, atat de pretios, calciul, din sange si din oase, pregatind astfel terenul pentru osteoporoza si carii.

Nu gatim granele tocmai pentru a beneficia de nutrientii din ele?

Aceasta intrebare presupune ca aceste granele, cum ar fi orezul, graul, orzul si ovazul ajuta corpul uman din punct de vedere nutritiv. Aceasta presupunere este falsa. Faptul ca trebuie gatite ca sa le putem manca este primul indiciu ca este ceva in neregula cu ele. Nu au nici un gust daca nu sunt consumate cu sare si condimente. Cerealele creaza aciditate in corp, iar acesta trebuie sa isi pastreze starea usor alcalina. Multe persoane au inlocuit carnea cu cerealele si leguminoasele gatite si au redus riscul de a aparitie al bolilor cardio-vasculare. Totusi, pentru ca cerealele creaza toxemie acida, aceste persoane vor suferi in schimb de risc crescut de artrita, cancer sau alte boli.

Daca zaharul este asa de rau pentru noi, de ce sa mancam atatea fructe?

Inainte ca celulele noastre sa foloseasca mancarea drept combustibil, ea trebuie transformata in zahar, chiar daca la origine este proteina, grasime sau carbohidrati. Acestia din urma sunt cei mai usor de transformat in combustibil. Fructel sunt in cea mai mare parte carbohidrati simpli. Astfel ele sunt cel mai usor de digerat si transformat in energie. In plus, vin la pachet cu vitamine, minerale, proteine si grasimi. Cand nu exista suficienti carbohidrati de transformat in energie, corpul va transforma grasimile si proteinele in zahar, dar cu un cost mai mare : timp mai mare si energie mai multa de digestie plus reziduri toxice.

Este bine sa facem suc din fructe si/sau legume?

Cu cateva exceptii, este de preferat sa consumam fructul intreg decat sa il stoarcem. Daca bem sucul fara pulpa (fibre) care incetineste rata de absorbtie a nutrientilor, putem creste brusc glicemia, deregland astfel echilibrul elementelor din sange. O exceptie  reprezinta sucul de portocale proaspat stors, deoarece acesta constine si o parte din pulpa. Alta exceptie sunt smoothie-urile care pastreaza fructele intregi si se pot amesteca intr-o multitudine de variante.

Pot sa beau cafea in timp ce urmez dieta raw-vegana?

Boabele de cafea sunt prajite inainte de a fi transformate in cafea. Doza letala de cofeina este de 10 grame, echivalentul a aproximativ 70 de cesti cu cafea. Multe persoane consuma o zecime din doza letala in fiecare zi. Mai mult, cafeina scade cantitatea de pepsina din corp, aceasta fiind enzima care digera proteinele. Cafeina de asemenea scade nivelul de calciu, potasiu, magneziu si vitamina B din organism. Cafeaua contribuie si la dezechilibrul homonal si poate mari bataile inimii neregulate, tensiunea si pulsul. In plus, urmand stilul alimentar raw-vegan vei avea multa energie pentru toate activitatile zilnice, deci cafeaua nu va mai avea nici un rol.

Surse suplimentare de informare: http://www.fullyraw.com/be-fullyraw/what-does-it-mean-to-be-fullyraw/